counter create hit

مطالب مرتبط:

رهایی 9 دریانورد خلیج فارس از مرگ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با کمک شناور ناجی، ۹ سرنشین لنج باری غرق شده در حوالی جزیره خارگ در خلیج فارس از مرگ نجات یافتند.

ادعای شهادت تعدادی از نظامیان ایران در حمله رژیم اسرائیل به سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هیچ نظامی روس در این حمله هوایی آسیب ندیده ولی دیدبان حقوق بشر سوریه که به مخالفان دولت سوریه وابسته و در لندن مستقر است مدعی شده که تعدادی از نیروهای نظامی ایران و همچنین گروه های وابسته به ایران در میان چهارده نفری هستند که در حمله ...

دو سوم ثروت جهان در دستان یک درصد مردم

مرکز پژوهش های پارلمان انگلیس هشدار داد: رشد ثروت توسط یک درصد ثروتمند جهان طی سال های آینده شدت خواهد گرفت و به بروز نارضایتی شدید منجر خواهد شد مگر اینکه اقداماتی از سوی کشورها برای متعادل کردن این روند اتخاذ شود. ...

بررسی تخلفات آسمان در سقوط ATR در قوه قضاییه

رییس کمیسیون عمران مجلس: تقصیر شرکت هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیمای تهران به یاسوج کمتر از خلبان نیست.

نقاشی فصل بهار برای کودکان و مدل های رنگ آمیزی بهار

نقاشی فصل بهار برای کودکان و مدل های رنگ آمیزی بهار

فصل بهار زیبایی و جذابیت فوق العاده ایی دارد، از این رو اغلب مورد توجه هنرمندان قرار می گیرد و سوژه آثار هنری می شود، کودکان نیز از این قاعده مستثنا نیستند و بارها شاهد نقاشی های بسیار زیبای آنها از این فصل رنگ ...

سردار کوثری: برخی سیاسیون از نظامیان دیکتاتورترند

اگر فردی که نظامی بوده است بازنشست شده یا استعفا داده و لباس اش را درآورده باشد می تواند مثل هر فرد دیگری کاندیدای ریاست جمهوری شود و این موضوع به هیچ وجه خلاف قانون نیست ...

خطای دید این تصویر گرافیکی به ضمیر ناخودآگاه شما ربط دارد!

رسانه کلیک – تصویر زیر متشکل از رنگ های مات در هم آمیخته ای است که باعث نوعی خطای دید شده و وقتی به یکی از آنها برای زمان حداکثر یک دقیقه خیره می شوید، انگار رنگ مورد نظر از تصویر پاک می شود! عکس زیر به تازگی در شبکه اجتماعی ردیت منتشر شد، اما نسخه […] ...

اهداف احتمالی آمریکا و سلاح های روسیه در جنگ احتمالیسوریه

اهداف احتمالی آمریکا و سلاح های روسیه در جنگ احتمالیسوریه

خبرگزاری ها تا توییت های دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده همه خبر از آرایش های نظامی پیش از یک عملیات نظامی بزرگ و همه جانبه را می دهند. روسیه، مدافع  اول دولت بشار اسد، حتی زیر دریایی های هسته ای خود را نیز در حالت آماده باش کامل قرار داده است. ای ...

ترامپ: نگفتم کی به سوریه حمله می کنیم

رئیس جمهوری آمریکا امروز (پنج شنبه) در پیام توئیتری دیگری نوشت: هرگز نگفتم چه زمانی حمله به سوریه رخ خواهد داد.

تاکید مجدد ظریف بر راه حل سیاسی بحران سوریه

محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه نامیبیا دیدار و رایزنی کرد.

نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند

نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند

بیگ بنگ: دانشمندان می گویند بیش از نیمی از بدن انسان را توده های میکروبی تشکیل داده اند و تنها ۴۳ درصد از...

۱۰ به رسانه ها برای متقاعد کردن باورهای M.

۱۰ روشی که رسانه ها برای تحت تاثیر قرار دادن باورهای مااستفاده می کنند

تقریبا ۳ دهه پیش co-pilot در مورد روش های هوشمندانه است که رسانه های فریب عمومی و یا حداقل تحت تاثیر عقاید و نظرات است که سقوط هزینه. سال از آخرین بار جدید رسانه ها, تاثیر زمین مانند اینترنت, Twitter و Facebook و قایق های اجتماعی پیام های خارج وجود دارد وجود دارد; جدید تاثیر بر تفکر ما. متاسفانه این اثرات همیشه به نگاه غیر مثبت در ادامه این مقاله ما می رویم به برخی از ترفندهای رسانه ای برای داشتن بیشترین تاثیر را بر مخاطبان اظهار داشت: ما باید.۱ - ایجاد یک انحراف ایجاد مبدل ترین و مناسب ترین رسانه ها برای متقاعد کردن اعتقادات و نظرات مردم است. در واقع خبر بزرگ و بزرگ در میان تعداد زیادی از داستان های کوچک تر و مهم تر از دست رفته خواهد شد. اگر چه این استراتژی به طور ویژه در رسانه های خبری مورد استفاده قرار می گیرد اما ورود رسانه های آزاد و اینترنت نیز نتوانسته این مشکل را حل کند زیرا اگر چه می توانیم اطلاعاتی که می خواهیم از دریافت آن ها دوری کنیم را فیلتر نماییم اما در هر صورت گرایش به جوک، تصاویر و داستان های مضحک و خنده دار توجه ما  را از واقعیات مهم تر و جدی تر زندگی دور نگه داشته است.۲- بزرگنمایی مسئله گاهی اوقات یک مسئله خیالی یا بزرگنمایی شده عکس العمل های شدیدی را از جانب مخاطبان در پی خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶، سازمان ناسا مقاله ای منتشر کرد که در آن ادعا شده بود اگر طالع بینی علمی می بود بدون شک برج های فلکی موقعیت خود را همواره تغییر می دادند؛ برای مثال برج سنبله به برج اسد تبدیل می شد. رسانه ای از این کشف به عنوان کشفی علمی یاد کرده و ادعا کرد که بیش از ۸۰ درصد از مردم باید برج فلکی خود را تغییر دهند. این مقاله چنان سروصدا کرد که ناسا مجبور شد از اظهارات خود عقب نشینی کند.۳- سیاست تدریجی برای شکل دادن به یک باور خاص، رسانه ها از انتشار مطالبی به صورت تدریجی و مداوم در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند. این استراتژی برای شکل دادن به تصویر یک شخص، یک محصول و یا یک واقعه خاص به کار برده می شود. برای مثال در برخی از رسانه های کشورهای مختلف تنها از برندهای خاصی حمایت می شود یا در حوزه سیاسی برای بدنام کردن یک شخص، گروه یا یک اتفاق و یا بزرگنمایی در مورد یک شخصیت، جریان یا یک باور سیاسی/مذهبی به طور مکرر در مورد موضوعی خاص خوراک رسانه ای تولید می شود که مصرف آن توسط مخاطبان در طول یک برهه زمانی باعث شکل گیری یک ذهنیت جدید مطلوب رسانه ها و یا تغییر باورهای نامطلوب آن ها می شود. یکی از بهترین نمونه های این استراتژی مرسوم کردن سیگار کشیدن در اواسط قرن بیستم بود.۴- سیاست به تعویق انداختن باری وادار کردن مخاطبان برای گرفتن تصمیم های سخت یا غیرمعمول، رسانه ها این تصمیم ها را سخت و دردناک اما شدیداً ضروری و حیاتی به تصویر می کشند. حتی گفته می شود که این تصمیمات باید فردا اتخاذ شوند و نه امروز. فداکاری در آینده (فردا) بسیار آسان تر از فداکاری است که شما باید در زمان کنونی انجام دهید. از نمونه های رایج این استراتژی می توان به همه پرسی های استقلال یا دیکتاتوری در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد که بر اساس پروپاگاندا و یکجانبه گرایی و تمامیت خواهی انجام می گیرد.۵- دایه مهربانتر از مادر بودن برخی از تبلیغات رسانه ای از زبان، بحث ها، نمادها و کلام آهنگین برای تحت تاثیر قرار دادن کودکان استفاده می کنند. چنین سبکی از تعامل باعث می شود که احتمال انتقاد مخاطبان به شدت کاهش یابد. برای مثال برندهای تجاری از سبک گفتاری دستوری استفاده می کنند و ساده ترین احساسات و انگیزه ها را مورد هدف قرار می دهند. رسانه معمولاً لحنی سرپرستانه و ریاستی به خود می گیرد و به مخاطب القا می کند که بیشتر از او دانسته و بیش از خود او در مورد منافعش حساسیت دارد.۶- احساسات بیشتر، تفکر کمتر اخبار بدون احساسات تاثیر گذاری چندانی ندارد و این دو همیشه در کنار هم قرار دارند تا عملکرد مناسب و مطلوبی داشته باشند و البته هیچ نکته مثبتی در این ارتباط وجود ندارد. احساسات باعث می شود که مخاطب نتواند واقعیات را با تفکر انتقادی و عینی درک نماید. در واقع احساساتی شدن بخش منطقی مغز را متوقف می سازد که در اکثر موارد به تحریف واقعیت منجر می شود. به همین دلیل است که عبارت «جنگ اطلاعاتی» هیچگاه از ذهن دور نشده و همواره مورد استفاده قرار می گیرد.۷- بی خبر نگه داشتن مخاطبان رسانه ها و دولت های حاکم در صورتی که مخاطبان تکنیک ها و استراتژی های آنان را درک نکنند می توانند باورها و عقاید آن ها را تحت تاثیر قرار دهند و این موضوع بدیل عدم آموزش صحیح رخ می دهد. به عقیده نوآم چامسکی دسترسی نخبگان و افراد عادی به اطلاعات بسیار متفاوت است. در واقع اخباری که بدست افراد عادی جامعه می رسد از فیلتر نخبگان رسانه ای و حکومتی رد شده و علاوه بر حذف برخی خبرها و بزرگ نمایی یا کم اهمیت جلوه دادن خبرهای دیگر، برخی خبرهای چالش برانگیز نیز بزک شده و با ظاهری متفاوت برای مخاطبان از همه جا بی خبر سرو می شود. البته دسترسی به اینترنت و دنیای تبادلات آزاد اطلاعاتی تا حدودی این مشکل را مرتفع کرده است.۸- تشویق مخاطبان به دوست داشتن محصولات متوسطرسانه ها در تلاش است که به مخاطبان القا کند که احمق بودن، بی پروایی بی ادبانه و بی ملاحظگی بسیار هم مطلوب و دوست داشتنی است. به همین دلیل است که سریال های تلویزیونی، فیلم ها، دنباله ها و خبرهای متعددی در طول روز از رسانه ها پخش می شود. در واقع تنها هدف رسانه ها از این کار خلق هنر و بدیع سازی نیست بلکه در بسیاری از موارد، تنها هدف رسانه در منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلات و مسائل مهم تر اجتماعی، سیاسی،اقصادی و فرهنگی خلاصه می شود.۹- ایجاد حس گناه در مخاطبان هدف از این استراتژی این است که مخاطبان به خاطر مشکلات محلی و جهانی خود را سرزنش کنند. مردم خود را به خاطر جنگ هایی که باعث و بانی شروع آن دولت ها بوده اند سرزنش کرده و بدین ترتیب سعی می کنند در حل آن مشکل (ظاهراً) مشارکت کنند. در سال ۲۰۱۴ تصویری از یک پسربچه که بین قبر پدر و مادرش خوابیده بود در رسانه های اجتماعی رد و بدل شد که گفته می شد در یک منطقه جنگی گرفته شده است. در واقع این تصویر بخشی از یک پروژه عکاسی برای نشان دادن علاقه به بستگان بود. کسی که این عکس را گرفته و مسئول پروژه تبلیغاتی مربوط به آن بود از این تفسیرهای احساسی و زودباورانه شگفت زده شده بود.۱۰- بیشتر دانستن در مورد مخاطبان، حتی بیشتر از خودشان رسانه ها همواره سعی می کنند که همه چیز را در مورد همه افراد جامعه بدانند اما اغلب از این نیز فراتر می روند. در سال ۲۰۰۵ مشخص شد که یک رسانه بریتانیایی به استراق سمع تماس های سلبریتی ها، سیاستمداران و حتی برخی از اعضای خانواده سلطنتی دست زده است. چنین شرایطی در مورد رسانه های غیرمستقل و حکومتی بسیار بدتر است. در واقع از اطلاعاتی که بدین طریق بدست می آید برای تولید برنامه های خاص استفاده می شود تا تعداد بینندگان به شدت افزایش پیدا کند.نوشته ۱۰ روشی که رسانه ها برای تحت تاثیر قرار دادن باورهای ما استفاده می کنند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.